Betingelser for kjøp

Salgsbetingelser Sandtec AS

Sandtec AS
Org nr: 960 276 123

Postvegen 610
4352 Kleppe

Nettside: www.sandtec.no
E-post: post@sandtec.no
Telefon: (+47) 51 67 47 90

Åpningstider for kundeservice: kl. 8-16 (mandag til fredag) og kl. 10-13 (lørdag).

HVORDAN HANDLE PÅ WWW.sandtec.no?

Vi ønsker at det skal være så enkelt som mulig for deg som kunde å finne de produktene du er ute etter. For å finne riktig produkt er det i hovedsak to måter. 
1. Benytte søkefeltet øverst på siden. 
2. Navigere deg til riktig produkt via menyen.

På toppen av siden finner du vår hovedmeny. Ved å holde musepekeren over denne vil du se underkategoriene innenfor hvert hovedpunkt. Du kan dermed navigere deg direkte til en underkategori dersom du ønsker det. Når man er inne på en av kategoriene vil man på venstre side se en undermeny. Her kan du se alle underkategoriene. Vær obs på at det kan være kategorier som har flere nivåer av underkategorier.

Ved å trykke på et spesifikt produkt vil de se detaljert informasjon om produktet, samt priser (alle priser er inkl. MVA og er i NOK.) Ved å trykke på «Legg i handlekurven», legges den valgte varen i handlekurven som er tilgjengelig oppe i høyre hjørne til enhver tid. Når du har lagt alle produktene du ønsker i kurven kan du gjennomføre bestillingen ved å trykke på «Til Kassen». Her kan du også redigerer din ordre, samt gjennomføre selve bestillingen.

 

  • GENERELT

Salgsbetingelsene gjelder for alle salg av varer og tjenester fra Sandtec AS, med mindre tillegg til eller avvik fra disse standard salgsbetingelser er avtalt skriftlig. Disse salgsbetingelsene vil være grunnlaget sammen med din bestilling (ordrebekreftelse) for kjøpet. For kjøp må du akseptere vilkårene i denne avtalen og følge disse i sin helhet. Ved bestilling anses kjøperen å ha godtatt salgsbetingelsene. Gyldig avtale foreligger når Sandtec AS har kontrollert og bekreftet ordren pr e-post (automatisk bestillingsbekreftelse gjelder kun som bekreftelse på at bestillingen er registrert), gyldig ordrebekreftelse sendes når bestillingen er kontrollert hos Sandtec AS. Sjekk at denne er i orden og ta kontakt med oss dersom den avviker fra hva du har bestilt eller dersom du ikke mottar bekreftelsen.

Vi har gjort vårt beste for å sikre at all informasjon på nettsiden skal være korrekt. Sandtec AS tar forbehold om feil og avvik i produktbeskrivelser og gir ingen garanti på nøyaktighet i produktspesifikasjoner. Vi tar forbehold om feil i priser og teknisk informasjon i nettbutikken. I tilfelle feil pris tar vi kontakt med kunden som har bestilt produktet og opplyser om dette før salget gjennomføres.

Personer må være fylt 18 år for å handle hos Sandtec AS.

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Norske bruksanvisninger eller andre dokumenter på produkter som krever dette vil enten følge med produktet eller finnes elektronisk på vår nettside.

Tilbud gjelder så lenge lageret rekker når ikke annet er spesifisert.

Forbrukerkjøp innebærer en del ekstra rettigheter som følge av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven.

 

  • BETALING

Forbrukere: Privatkunder kan kun betale med kort.

Bedrifter: Bedriftskunder kan velge mellom å betale med kort eller med faktura etter godkjenning og kredittsjekk.

Alle priser er oppgitt eksklusiv, eventuelt inkludert. merverdiavgift (velges øverst i nettbutikken). Alle kjøp er inkludert merverdiavgift. Frakt belastes kjøper etter gjeldende takster og framgår av manuelt kontrollert ordrebekreftelse. Priser og spesifikasjoner på Internett-sidene kan endres uten videre forvarsel. Pris som framgår av manuelt kontrollert ordrebekreftelse er bindende, med mindre det etter avtalens inngåelse blir vedtatt endringer i offentlige avgifter og skatter, som da blir å belaste kjøperen.

  • HVOR LEVERER VI?

Sandtec AS leverer i hovedsak til fastlands-Norge med mindre annet er nærmere avtalt.

  • LEVERINGSTID

Utsendelse av varer skjer normalt 0-5 virkedager etter at ordren er registrert. Lenge leveringstid vil kunne forekomme for produkter vi ikke lagerfører eller er midlertidig utsolgt for. Vi vil opplyse kjøper om forsinkelser så fort vi har fått kunnskap om det og vi vil varsle ved urimelig lang leveringstid.

Sandtec AS har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes hindringer vi ikke kontrollerer (force majeure). Kjøpsavtalen bortfaller ikke ved slike forsinkelser med mindre partene blir enige om det eller hindringen varer i mer enn 10 uker. I så fall kan kjøpsavtalen heves med 14 dagers skriftlig varsel.

De fleste av våre forsendelser blir primært sendt med Posten/Bring, Klimanøytral servicepakke. Pakken kan hentes på nærmeste postkontor eller post i butikk. Unntakene er når totalvekten kommer over 35kg, varene er for store i volum eller vi sender varer som krever spesialfrakt. Vi sender også varer på andre måter, men da etter nærmere avtale. Vi vil i de tilfeller hvor standardpakke ikke kan brukes etterjustere fraktkostnaden. Det er også mulig å velge å hente varene i våre lokaler hvis dette er valgt i bestillingen. For bedriftskunder med avtale er det mulig å få utkjørt varen(e) på vår kjørerute.

Så fort din pakke er sendt av Posten/Bring vil vi sende deg en leveringsbekreftelse til e-postadressen du oppga ved bestilling. Det kan allikevel ta noen timer før pakken kan spores via Bring sine systemer.

Forsinkelser – privatpersoner
Dersom din levering blir forsinket vil vi opplyse deg om dette så fort vi har kunnskap om det. Dersom vi ikke klarer å levere varen innen rimelig tid kan du heve kjøpet. Dersom du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet grunnet forsinket levering vil vi tilbakebetale beløpet snarest og senest innen 14 dager. Hvis varer som er sendt ikke blir hentet og derfor blir returnert til Sandtec AS, vil kunden bli fakturert for kostnader knyttet til ordrebehandling, varehåndtering og frakt som Sandtec AS er blitt påført.

  • PAKKESPORING

Informasjon om sporing av forsendelsen vil bli oppgitt i tilsendt mail etter at pakken er sendt.

 

  • VED MOTTAKELSE AV VARENE

Vi tilstreber selvsagt å alltid plukke riktig vare, men det hender dessverre at vi gjør feil.

Når du har mottatt produktene bør du umiddelbart undersøke om du har mottatt det du bestilte, samt om varene har blitt skadet under transport. Dersom det er noe som er feil, skadet eller mangler ønsker vi at du skal gi oss beskjed om dette på post@sandtec.no så fort som mulig. (oppgi da detaljer om hva som er feil og ordrenummer).

  • ANGRERETT – Kun forbrukere

Du som privatkunde kan angre ditt kjøp i 14 dager i henhold til angrerettloven. Benytt deg av bytte- og returskjema som er vedlagt i mailen med ordrebekreftelsen du fikk av oss. Du må gi oss beskjed om at du ønsker å benytte angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt skriftlig/elektronisk før utløpet av fristen.

Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter at varen(e) er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt og returlapp er mottatt. I henhold til angrerettloven er det du som kunde som skal dekke utgiftene ved retur av varen, med mindre annet er avtalt med oss.

Du som kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte, slik man kunne gjort i en fysisk butikk, for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan du som kjøper bli ansvarlig for eventuell redusert verdi av varen. Du kan altså prøve varen, men ikke bruke varen uten å måtte betale for verdireduksjonen.

Dersom brukte varer returneres vil vi kunne kreve dekning av verdireduksjonen, dersom du som kunde har gjort mer med varen enn det man kan gjøre en i vanlig fysisk butikk.

Angreretten gjelder ikke for varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige og hygieniske årsaker, slik som f.eks. åndedrettsvern, o.l. Angreretten gjelder ikke for varer som er tilpasset i så stor grad at den ikke kan tilbakeføres til opprinnelig stand. Dette gjelder for eksempel lakk, maling og lignende produkter hvor vi har blandet etter bestilling.

NB: Angreretten gjelder ikke spesialbestilte eller kundetilpassede varer som f.eks. maling tilpasset i farge etter kundens ønske.

Om du mener at du har fått feil farge/ kvalitet, les mer om dette under reklamasjon.

Vi streber etter å tilbakebetale kjøpesummen til deg uten unødig opphold og vil betale tilbake beløpet senest 5 virkedager etter at varen(e) er mottatt hos oss.

Ta kontakt med oss på post@sandtec.no dersom du ønsker å benytte angreretten.

  • REKLAMASJON

Ved reklamasjon ber vi om at du først sender en mail til post@sandtec.no hvor du oppgir ordrenummer, hvilken vare det gjelder og hva det reklameres på. Vi vil deretter ta kontakt videre for å avklare videre saksgang. Avhengig av saksgangen vil vi kunne kreve at varen(e) sendes i retur til oss. Noen ganger er vi nødt til å sende varen(e) videre til våre leverandører for nærmere undersøkelse. Dersom produktet kan repareres vil dette bli gjort. Reklamasjonsfristen er 2-5 år og du må reklamere til oss innen 2 måneder etter at skaden eller feilen er oppdaget.

Produkter som sendes inn skal være rene/nyvasket og vi forbeholder oss retten til å returnere produkter som ikke er rene/nyvasket.

Vi følger forbrukertvistutvalgets avgjørelser. 

  • GARANTI

Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje, feil bruk, feil behandling eller uaktsomhet.

  • TILBAKEBETALING

Dersom du har returnert en vare til oss vil vi gjøre det vi kan for å tilbakebetale det du har betalt innen kort tid etter at vi mottar varen(e).

Dersom du har betalt via kredittkort vil vi tilbakeføre beløpet til ditt kort.

Dersom du har benyttet faktura vil vi kreditere beløpet for varen(e). Ved retur i sin helhet vil hele fakturaen annulleres (Andre gebyrer, slik som purregebyr osv. annulleres ikke).

 

  • NYHETSBREV OG KOMMUNIKASJON

Vi tilbyr nyhetsbrev på e-post. Innholdet i disse vil ofte være tilpasset deg, med relevant informasjon og tilbud.  Det er frivillig å motta disse nyhetsbrevene, og du må eksplisitt gi ditt samtykke i forbindelse med kampanje, registrering eller på «min side».

Vi sender også ut bestillings- og sendingsdokumenter, spørreundersøkelser og oppfølgnings e-post relatert til gjennomførte kjøp hos oss.

Dersom du kontakter Sandtec AS via e-post lagres din e-post henvendelse og kontaktinformasjon hos oss, kontakter du Sandtec AS via telefon lagres ditt telefonnummer hos oss. Denne informasjonen er nødvendig for å kunne gjennomføre din henvendelse og for å kunne kontakte deg hvis det skulle være behov for oppfølging. Vi vil kun lagre din informasjonen i den tiden det finnes et kundeforhold og i forhold til krav fra gjeldende lover og regler om oppbevaring.

  • FORBEHOLD

Sandtec AS tar forbehold om trykk- og spesifikasjonsfeil på produktene.

Vi forbeholder oss også retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne dersom produktet er utsolgt, feilpriset eller koster uforholdsmessig mye å supplere. Dersom vi er utsolgt for en vare vil vi ta kontakt med deg og gi deg beskjed om situasjonen, samt forsøke å finne et alternativt produkt. Du kan da bestemme deg for om du ønsker det alternative produktet eller kansellere bestillingen.

 

  • Personvern

Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger. Sandtec AS er behandlingsansvarlig.

  • Salgspant

Sandtec AS har, med mindre noe annet er avtalt, salgspant i de leverte produkter som sikkerhet for kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, inntil disse er betalt i sin helhet, jfr. pantelovens § 3- 14 flg. Kjøper er forpliktet til å behandle salgspantbeheftede varer med tilbørlig aktsomhet og holde disse forsikret i tilfelle tap eller skade, samt sørge for at alle offentlige påbud og forskrifter vedrørende bruk og vedlikehold etterkommes.

I den tiden Sandtec AS har salgspant i utstyret har ikke kjøper uten skriftlig samtykke fra Sandtec AS rett til å selge, leie ut, pantsette eller på annen måte flytte eller overdra varen fra den oppgitte vareadresse, bruke utstyret annet enn til normal drift og i overensstemmelse med produsentens anvisninger, eller for øvrig anbringe utstyret på en slik måte at Sandtec AS sin eiendomsrett kan gå tapt .

Dersom kjøperen stopper sine betalinger, åpner gjeldsforhandlinger, går konkurs eller antas ikke å betale kjøpesummen i rett tid, har Sandtec AS rett til å heve avtalen med øyeblikkelig virkning, til å kreve utstyret tilbakelevert, og til å kreve alle omkostninger dekket. Kjøperen, eventuelt hans konkursbo eller gjeldsforhandlingsnemnd kan avverge slik heving av kontrakten ved å stille betryggende sikkerhet for betaling av kjøpesummen eller gjenstående delbetalinger.

Sandtec AS har rett til å kreve summarisk utlevering i henhold til Tvangsfullbyrdelsesloven hvis oppgjør ikke har funnet sted innen avtalt kredittid.

  • Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Sandtec AS, er ansvarlig for betaling av de ytelser Sandtec AS leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Sandtec AS sin side. Du som kunde er også ansvarlig for å sikre at opplysninger som er oppgitt på din konto er korrekte. Disse opplysningene kan administreres på «min side».

 

  • Endring av vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

  • Tvister og lovvalg

Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på Sandtec.no og hos Sandtec AS, følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Jæren tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett.

 

  • FORBEHOLD

Vi tar forbehold om at det kan forekomme feil priser og informasjon i vår nettbutikk, i vår kommunikasjon og vi vil gjøre vårt ytterste for å levere rett informasjon. Om vi oppdager feil vi snarest mulig ta kontakt for å oppklare feil.

Sidemeny

Informasjon

Support

Din nettleser er utdatert!

For å kunne bruke alle funksjoner på nettsiden må du oppdatere nettleseren. Oppdater min nettleser nå

×